Vista General
Computers and Structures, Inc. presenta su Nuevo producto CSIBridge. Ahora, el análisis, diseño, y la Valuación por Rating de puentes sencillos a complejos pueden hacerse usando un solo programa.
Modelos de puentes definidos parametricamente pueden crearse usando objetos tipo barras, cascaron o sólidos. CSIBridge incorpora una nueva interfaz de usuario reticulada que proporciona un área de trabajo intuitiva y fácil de usar. Todas las poderosas características del modulo de puentes que existía para Sap2000 se han incorporado en CSIBridge, y se han agregado nuevas:
Gráficas 3-D más Rápidas
Diseño de Vigas de Acero
Optimización de Vigas de Acero
Valuación de cargas por “Rating” en puentes de concreto.
Nuevos vehículos internacionales
Vigas híbridas de Acero.
Cargas puntuales, lineales y de área en la cubierta
Diafragmas en Etapas o Escalonados.
Importación de Líneas de Carril desde LandXML
Resultados detallados de Esfuerzos para vigas y losas en la construcción en etapas.
CSIBridge permite un diseño y adaptación rápido y sencillo de puentes de acero y concreto. Los modelos de puentes pueden definirse usando pestañas y botones que utilizan términos comunes de ingeniería de puentes, tales como líneas de carril, componentes de la superestructura o subestructura, soportes, pilares, y postensado. Los Carriles y Vehículos pueden definirse rápidamente e incluir efectos de anchura. Están disponibles gráficas de Grantt sencillas y prácticas para estimular el modelado y construcción de secuencias y programación. Construcción en Etapas, flujo plástico y análisis por agrietamiento, tensión en cables para el objetivo de las fuerzas y la flecha o deflexión, no-linealidad geométrica (P-Delta y grandes desplazamientos), no-linealidad en materiales, pandeo, análisis estático y dinámico, todo esto esta disponible en CSIBridge.
El diseño por AASHTO LRFD se incluye para puentes de acero y concreto con combinaciones de carga automatizadas. El diseño sísmico y revisión de capacidades puede automatizarse para incluir análisis lateral pushover.
(1) RATING (Disponible solo en el nivel que lo indica)
Rating (Valuación o Clasificación) es una definición en una norma AASHTO, que consiste en una medida de la capacidad de un puente a la carga viva.
La capacidad de carga por Rating se utiliza para determinar la “Capacidad a la Carga Viva” de un puente. Las demandas de cargas muertas se sustraen de la capacidad de la sección y el numero resultante se divide por las demandas de carga viva. (basado en las cargas vehiculares especificadas en el código). El numero resultante es el llamado factor “Rating”.
Los factores de “Rating” mayores a 1 indican que el puente es adecuado para soportar el trafico existente. Si el factor de “Rating” es menor que 1, se indican restricciones de peso en los vehículos para asegurar condiciones de operación segura en el puente.
> Mas informacion sobre que es el Rating
Niveles y características
CSIBridge Plus
Las mismas características que el modulo de puentes que existía antes en Sap2000:
* Definición de trazo de líneas para los elementos del puente
* Las líneas de trazo tienen curvas verticales y horizontales y de transición
* Definición de secciones transversales parametricas.
* Las secciones transversales parametricas pueden variar a través de la longitud del puente.
* Las definiciones de puentes incluyen claros del puente, estribos, conexiones, inclinaciones y superelevación.
* Mostrado de fuerzas integradas y esfuerzos a través del puente.
CSIBridge Advanced
Lo mismo que CSIBridge Plus, pero además con las siguientes opciones, que solo están disponibles en el nivel Advanced:
1. Casos de Análisis NoLineal – Excepto para construcciones en una sola etapa con elementos limitados a Tensión/Compresión y P-Delta
2. Casos de Historia-NoLineal
3. Casos de directa Integración-Historia
4. Casos de carga de oleaje
5. Casos de construcción en Etapas – Excepto estados de una sola etapa, no dependientes del tiempo, que no inician de un caso previo.
CSIBridge Advanced con Rating(1)
Lo mismo que CSI Bridge Advanced, pero incluye la característica de “Rating” en puentes.
TABLA COMPLETA DE CARACTERÍSTICAS DE CADA NIVEL
Parametric Bridge Modeling
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Plus
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Plus w/ Rating
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Advanced
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Advanced w/ Rating
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Bridge template modeling for: | ||||
Straight or curved bridges | ||||
Steel Girder Bridges
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Concrete box girder bridges
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Cable stayed bridges
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Layout line definitions: | ||||
Using bearings and stations
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Using landXML data files
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Deck section templates: | ||||
Steel girder
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Concrete box girder
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Precast I and U girders
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T girders
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Super-elevations and skews
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Spans
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Abutments
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Bents
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Hinges
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Bearings
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Nonlinear bearings
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Cross sectional variations along length
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Lane definitions
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Post-tensioning: | ||||
Quick and easy tendon layout
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Additional Drafting and Modeling
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Plus
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Plus w/ Rating
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Advanced
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Advanced w/ Rating
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3D line and area objects
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3D solid objects
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Database of all standard hot rolled steel, aluminum, & cold formed sections
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Section designer for specialized sections
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Interactive database spreadsheet editing
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Analytical Modeling Features
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Plus
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Plus w/ Rating
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Advanced
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Advanced w/ Rating
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Meshing tools
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Automatic mesh generator
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Automatic edge constraint technology for mismatched meshes
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2D and 3D frame element
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Tendon element
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Cable element
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Catenary cable behavior
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Shell element
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Coupled spring element
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Plane-stress, plane-strain and solid of revolution
(Asolid) elements |
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Linear link element with stiffness and damping
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Automated panel zone element
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Nonlinear link elements: gaps, hooks
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Nonlinear link elements: plasticity, dampers, isolators
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Frame tension/compression-only behavior
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Nonlinear frame hinge element
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Nonlinear layered shell element
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Loading Features
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Plus
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Plus w/ Rating
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Advanced
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Advanced w/ Rating
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Parametric loading capabilities tied to bridge geometry
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Moving loads on lanes independent of shells and solid elementst
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AASHTO and international vehicle load definitions
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General vehicle and train load definitions
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||||
Point, line, trapezoidal, and area loads
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Tributary area load distribution to frames
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Automatic code-based wind loading
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Pattern loading
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Open structure wind loading
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Automatic code-based seismic loading
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Applied displacement loading
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Gravity, pressure and thermal loading
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Strain loads, deformation loads, target force
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Prestress loads
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Analysis Features
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Plus
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Plus w/ Rating
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Advanced
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Advanced w/ Rating
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Fast advanced solver technology with SAPFireTM analysis engine
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Multiple 64-bit solvers for analysis optimization
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Generalized joint constraints including: diaphragms,
plates, rods & beams |
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Eigen analysis with auto-shifting for ill-conditioned problems
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Ritz analysis for fast predominant mode evaluation
with missing mass |
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Multiple response spectrum cases in single run
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Modal combination by the CQC, SRSS, GMC or double
sum methods |
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Direction combinations by the ABS, SRSS, or CQC3 methods
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Linear dynamic modal time history analysis
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Frequency domain analysis
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Power spectral density analysis
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Linear buckling analysis
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Nonlinear buckling analysis
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Nonlinear analysis
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Tension/Compression-only frame elements
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P-delta analysis - both small and large P-delta
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Static pushover analysis
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Wilson FNA (Fast Nonlinear Analysis) method
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Direct integration time history
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Line and surface multi-linear springs (P-y curves)
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Material nonlinearity - frame hinges and links
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Geometric nonlinearity - large displacement
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Creep and shrinkage
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Staged construction
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Gantt chart scheduler
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Target final geometry iterations
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Static & dynamic load combos - linear, envelope,
absolute, SRSS, range |
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Design Features
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Plus
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Plus w/ Rating
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Advanced
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Advanced w/ Rating
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Bridge superstructure design: | ||||
Composite steel girder (AASHTO LRFD 2007 with
2008 interims) |
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Precast I and U girder (AASHTO LRFD 2007, CSA-S6-06)
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||||
Concrete box girder (AASHTO LRFD 2007, CSA-S6-06)
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Automated seismic design: | ||||
Category A, B, C
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Category D |
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Bridge Rating Capabilities
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Plus
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Plus w/ Rating
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Advanced
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Advanced w/ Rating
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Concrete box girder bridges (AASHTO LRFR 2005)
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Precast I and U girder bridges (AASHTO LRFR 2005)
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Output and Display Features
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Plus
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Plus w/ Rating
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Advanced
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Advanced w/ Rating
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Deformed and undeformed geometry in 3D
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Loading diagrams
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Moment, shear and axial force diagrams
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Stress contours for area and solid objects
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Resultant forces displayed along section cuts
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Detailed results with right button click
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Virtual work plots
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Time history displays of function vs. time
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3D Influence surfaces
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Force vs. deformation plots
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Response spectrum curves from time history response
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Video of animations and time varying results displays
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Capture of graphics to .emf, .jpg, .bmp, .tif
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Customized report generation
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Requerimientos del sistema
Su Computadora debe contar con UUID para algunos tipos de activación.
También deberá contar con los siguientes requerimientos:
Processor
Minimum: Intel Pentium 4 or AMD Athlon 64
Recommended: 9th generation Intel Core i5/i7/i9, AMD Ryzen 5/7/9 with Zen 2 architecture, or better desktop CPU
A 64-bit CPU is required
The SAPFire® Analytical Engine includes multi-threaded solvers and algorithms that can take advantage of multi-core CPUs. The design algorithms can also utilize multiple cores.
Operating System
Microsoft® Windows 10 or 11 (64 bit)
Video Card
Minimum: Supporting 1024 by 768 resolution and 16 bits colors for standard (GDI+) graphics mode
Recommended: Discrete video card with NVIDIA GPU or equivalent and dedicated graphics RAM (512 Mb or larger) for DirectX graphics mode. The card must be DirectX 11 Compatible.
DirectX graphics mode fully utilizes the hardware acceleration provided by a GPU and dedicated graphics RAM.
For better graphics quality in terms of anti-aliasing and line thickness, the device raster drawing capabilities should support legacy depth bias.
Memory
Minimum: 8 GB RAM
The problem size that can be solved and the speeds for solution & response recovery increase considerably with more RAM.
Disk Space
6 GB to install the software.
Additional space will be required for running and storing model files and analysis results, dependent upon the size of the models
Recommended: 500GB or larger PCIe Solid State Drive (SSD). External and network drives are not recommended.